Dieta na potencję

Kolejnym ważnym związkiem niezbędnym w diecie mężczyzny jest selen – wspiera on wiązanie i usuwanie metali ciężkich z organizmu oraz wzmacnia odporność. Dieta bogata w selen powinna zawierać skorupiaki i ryby, podroby, czosnek oraz rośliny strączkowe i grzyby. Z kolei witamina D odpowiada bezpośrednio za poziom testosteronu we krwi – zawierają ją przede wszystkim jajka oraz tłuste ryby, np. łosoś i makrela. Witamina D produkuje się w organizmie naturalnie pod wpływem działania promieni słonecznych. W okresie jesienno-zimowym warto wspomagać się suplementacją.

Leki i suplementy – kiedy stosować

Wspomaganie organizmu suplementami jest dobrym rozwiązaniem wyłącznie wtedy, gdy niezbędne składniki odżywcze z jakichś przyczyn nie mogą być przyjęte z pokarmów. Aby dieta wspomagająca potencję była skuteczna, musi być połączona z aktywnością fizyczną, odpowiednią miarą snu i odpoczynku, a także ograniczeniem czynników stresowych.

Czasem jednak nawet najlepszy jadłospis nie przezwycięży niektórych dysfunkcji seksualnych. Na problemy z potencją czasem konieczne jest zastosowanie odpowiednich leków, takich jak np. Kamagra – zawierający sildenafil preparat poprawiający ukrwienie męskiego prącia. Należy go jednak stosować rozważnie, najlepiej pod opieką lekarza. Kamagra nie jest suplementem diety, lecz lekiem, który może być przyjmowany wyłącznie przez mężczyzn cierpiących na zaburzenia erekcji. Niemniej jest to jeden z najskuteczniejszych tego typu preparatów dostępnych na rynku.